دنیای میلیاردرها

ذهن ما بهترین دارایی ماست پس روی ذهنمون سرمایه گذاری کنیم!
انسان‌های موفق آن طور که اکثر مردم انتظار دارند نیستند. شیوه سخن گفتن، تفکر و برخورد آنان با موقعیت‌ها، چالش‌ها و مشکلات متفاوت است. تنها راه ما برای رسیدن به موفقیت، الگو گرفتن از آن‌ها است، چون موفقیت هم مثل مهارت‌های دیگر اکتسابی است. پس برای رسیدن به موفقیت کافی‌ است از کارها و ذهنیت افراد موفق تقلید کنید.
در ادامه #خصوصیات_افراد_موفق آورده شده است. هنگام مطالعه‌ی این فهرست، به این فکر کنید که کدام یک از این خصوصیات در شما وجود دارد؟ یا باید روی کدام یک بیشتر کار کنید؟
(قسمت اول از چهار قسمت)

۱. نگرش «من می‌توانم»
افرادی با این نگرش، هر کاری را، هرقدر هم که سخت باشد، «انجام‌پذیر» می‌بینند. آن‌ها دائماً از عباراتی مثل «از پسش برمی‌آییم»، «بیایید انجامش دهیم»، «بیایید این مشکل را حل کنیم» استفاده می‌کنند و اعتقاد دارند همیشه برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد. این‌ افراد همیشه به‌دنبال دلیل مشکلات و راه‌حل آنها هستند و به همه چیز با دید مثبت می‌نگرند.

۲. باور به اینکه «می‌توانم راه‌حلی پیدا کنم»
حتی اگر مطمئن نیستید چطور یک کار خاص را انجام دهید، باز هم باید به خود اعتماد داشته باشید و بگویید «حلش می‌کنم،» نه این‌که بگویید «نمی‌دانم چطور این کار را انجام دهم» و خلاص! هیچ ایرادی ندارد که کاری را بلد نباشید به شرط آنکه به خودتان قول بدهید از آن سر در آورید یا کسی را پیدا کنید تا کمکتان کند.

۳. روی فرصت‌ها تمرکز کنید
افراد موفق هر وضعیتی، حتی مشکلات و کمبودها را به چشم «موقعیت» می‌بینند. مردم عادی در مواجهه با مشکلات فقط سختی‌ها را می‌بینند، ولی افراد موفق می‌دانند که حل مشکلات یعنی محصولات، خدمات، مشتریان و احتمالا موفقیت‌های مالی جدید. یادتان باشد موفقیت با غلبه بر مشکل و چالش به دست‌ می‌آید. بنابراین نمی‌توان بدون مواجهه با مشکلات و سختی‌ها موفق شد.

۴. چالش‌ها را دوست داشته باشید
بسیاری از چالش متنفرند و به همین خاطر می‌کوشند از آن دوری کنند، ولی افراد موفق از آن استقبال می‌کنند. چالش‌ها تجربیاتی هستند که توانایی‌های افراد را تقویت می‌کند. برای رسیدن به اهدافتان، باید به جایی برسید که هر چالشی برایتان حکم یک موتور محرکه را داشته باشد.

۵. راه حل مشکلات را بیابید
یک مشکل به آنها بدهید، هر مشکلی که شد، راه‌حلش را پیدا می‌کنند و به خاطرش پاداش می‌گیرند، حتی شاید تبدیل به قهرمان شوند. هر قدر مسئله بزرگ‌تر باشد و افراد بیشتری درگیر آن باشند، با حل آن، موفقیت بیشتری به‌دست می‌آورید. بنابراین یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای این‌که خودتان را از بقیه متمایز کنید بهبود بخشیدن به وضعیت است، نه بدتر کردن آن.

۶. تا رسیدن به موفقیت ثابت قدم باشید
برای اینکه بتوانید هر رویایی را به واقعیت تبدیل کنید باید حتی با وجود شکست، اتفاقات غیرمنتظره و خبرهای بد، در راه‌تان ثابت قدم باشید و از اهداف‌تان دست نکشید. این خصوصیت تمام افراد موفق است.

۷. ریسک را بپذیرید
بیشتر مردم هیچ وقت دنبال جلب توجه، شناخته شدن و کولاک کردن نیستند، آنها تنها می‌کوشند از داشته‌های خود مثل اعتبار، موقعیت کاری، یا هر آنچه تا به حال به‌دست آورده‌اند حفاظت کنند؛ ولی مردم موفق صرف نظر از این که نتیجه چه خواهد شد، ریسک را دوست دارند و برای رسیدن به نتیجه حاضرند بارها و بارها برگردند و دوباره شروع کنند. این ضرب‌المثل قدیمی یادتان باشد «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود».

۸. غیرمنطقی باشید
غیرمنطقی بودن به معنی دمدمی مزاج و بی‌ثبات بودن نیست، به عبارت دیگر، وقتی می‌دانید اقداماتی خاص شما را به نتیجه نمی‌رسانند، حتی اگر این اقدامات به دلایل منطقی صورت می‌گیرند، باز هم قبول نکنید انجامشان دهید. به این فکر کنید که اگر کسی پیدا نمی‌شد و کاری را که دیگران به آن برچسب «غیرمنطقی» زده‌اند انجام نمی‌داد، شاید الان ماشین، هواپیما، سفر فضایی، تلفن و اینترنت هم وجود نداشت.
  • Riyadh Riyadhi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی